tirsdag 9. april 2019

Snøen har tint i kjøkkenhagen

Tirsdag 9.april 2019

Jeg skrev tidligere at planen er å sette tidligpoteter den 22.april. Og det ser ut til at jeg klarer å holde tidsplanen. Nå er snøen i kjøkkenhagen borte. For to dager siden la jeg på klar plast over det arealet jeg skal sette tidligpoteter. Ååååå som jeg gleder meg - dette er hagelykke. Å starte sesongen i kjøkkenhagen, eller å spa opp en nytt staudebed, eller bare det å nyte våren i hagen. Rabarbraen dukker snart opp. Brenneslen starter å gro, og brenneslesuppe er jo godt.

Men så er det det med tidligpotetene: Hvilke sort skal jeg ha i år mon tro?


Under plasten blir det som et lite drivhus. Det er jo viktig at jorda blir lagelig god før potetene kommer i jorda.

I bakgrunnen skimtes en treramme vi spikret sammen i høst. Treramma ligger bare oppå jorda for å markere området jeg sådde lignosefrø i høst - og å lage sine egne prydplanter kan vi jo alle gjøre. Mer om dette senere.

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hagen i Vennerslyst 9.april 2024

Det er mange gjøremål i hagen gjennom våren også. I dag 9.april skjer dette:  Løvblåsing Potta georginer   Lagt på plast til tidligpoteter