tirsdag 26. mars 2019

Aoting i kjøkkenhagen for å få tidlige tidligpoteter

Hmmm, denne snøen må vekk. Så fort som mulig. Planen min er å sette tidligpoteter 22. april. Men før det må jorda blir varm og lagelig til å sette poteter. Derfor: "Da må me aota" sa de i Ulvik. Og det er det jeg har gjort: Kasta på noe gammel torv vi hadde liggende i drivhuset.


I stedet for torv kunne jeg brukt kalk.

Her er min plan:

  1. Aota
  2. Legge på klar plast når snøen er borte på det arealet vi skal ha tidligpoteter. 
  3. Jorda blir varm og lagelig
  4. Jordarbeide og sette poteter - håper på 22.april
  5. Dekke med klar plast - blir som en solfanger 
  6. Ta vekk plasten når groene kommer over bakken ca 10 cm
  7. Legge på agrylduk til faren for nattefrost er over 
  8. Høste nypoteter til St.Hans 

1 kommentar:

  1. Didnt thought that terrace roofing can be so good. Until now, my thoughts were why to look around for such roofing, plus it will surely cost big. Well, this blog changed my mind, and now I am looking to have a meet with the website to fix something interesting within my budget.

    Drivhus | Drivhus Til Salgs | Terrasse Tak | Polykarbonat | Polykarbonat Platter | Kanalplast | Drivhus Plast | Drivhus I Tre | PVC Gardin | PVC Strips Gardin | PVC Platter

    SvarSlett

Hagearbeid gjør godt for helsa også

Mange hager med hus har potensiale - eller har uteområdet rundt huset blitt avglemt og nedprioritert? Kanskje det, men jeg ser at mange hage...